Dietologė atsako: kaip sumažinti pilvą ir kiti skaitytojų klausimai

 (4)
Į COSMO skaitytojų klausimus atsako dietos.lt gydytoja dietologė Žana Antonova. Savo klausimą gali užduoti paspaudusi ČIA. Mielos merginos, norime paprašyti: rašydamos savo klausimus, kuo išsamiau apibūdinkite esamą situaciją, priešingu atveju dietologei bus sunku ką nors patarti.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Man 30 metų, sveriu 60 kg, ūgis – 162 cm. Norėčiau žinoti, kiek turėtų sverti porcija avižinių dribsnių košės. Taip pat domintų kepsnio porcijos svoris.
Porcija košės – 200–300 g. Per dieną rekomenduotina valgyti ne daugiau kaip 70 g raudonosios mėsos. Nurodomas paruoštos mėsos kiekis, tai atitinka 100 g žalios mėsos.

Norėčiau padėti savo mamai – jai kilę skrandžio problemų, turi antsvorio. Tačiau ji problemas neigia. Dietologo konsultacija jai būtų labai naudinga, – Dovilė.
Tavo mamai būtina motyvacija, ji turi norėti keistis, gydytis, kreiptis dietologo konsultacijos. Kitaip labai sunku pasiekti rezultatų.

Noriu numesti svorio, kad tilpčiau į mažesnio dydžio drabužius. Be to, kilę sveikatos problemų dėl antsvorio ir netaisyklingos mitybos. Daug kartų bandžiau laikytis dietų, sportuoti, bet vis valios pritrūkdavo. Man – 18 metų. Ūgis – 162 cm, svoris – 80 kg, – Miglė.
Puiku, kad yra noras keistis. Kad galėčiau padėti, turiu žinoti ne tik svorį, ūgį ir amžių (iš jų sprendžiant tau tikrai kilę svorio problemų – gresia I laipsnio nutukimas), bet ir maitinimosi anamnezę – ką, kada ir kaip valgai.

Netoleruoju laktozės, bet beprotiškai mėgstu jogurtus, taip pat valgau labai daug įvairių saldumynų. Kol kas neturiu antsvorio, bet laikui bėgant jis gali atsirasti. Ką galėčiau daryti, kad nesinorėtų tiek daug saldėsių, ir kuo galėčiau juos pakeisti? Dėkui, – Dijana.
Jogurtų gali valgyti nebijodama, nes termiškai apdorotuose pieno produktuose labai mažai laktozės. Taip pat yra specialių pieno produktų be laktozes. Saldumynų potraukį galima sumažinti reguliariai maitindamasi ir vartojant pakankamai sudėtinių angliavandenių.

Norėčiau paklausti, geriau valgyti du kartus per dieną daug ir sočiai ar dažnai užkandžiauti? – Monika.
Būtina valgyti tris kartus per dieną (pusryčius, pietus, vakarienę), taip pat gali būti 2–3 užkandžiai. Nuolatinis užkandžiavimas gali būti antsvorio ir tam tikrų ligų priežastis.

Kaip galima numesti svorio nuo šlaunų? – Samanta.
Lieknėjant svoris krinta proporcingai nuo visų kūno dalių. Pagražinti tam tikrą dalį galima tikslingais fiziniais pratimais bei kosmetinėmis procedūromis.

Visur rašo, kad per dieną reikia išgerti 2 litrus vandens, bet ar galima tiek daug gerti, jei turiu tik viena inkstą, be to, man visai nesinori tiek vandens? –Sigita.
Jeigu likęs inkstas sveikas – galioja tos pačios skysčių kiekio suvartojimo rekomendacijos: apytiksliai 2 litrai. Gerk mažais gurkšneliais, bet dažnai. Vandenį gali iš dalies pakeisti nestipria nesaldinta arbata.

Visą dieną galiu išbūti nieko nevalgiusi. Net pažiūrėti į maistą nenoriu. O kai pavalgau, be galo skauda skrandį. Mane jau seniai kamuoja valgymo sutrikimai. Mažai valgau, nes prieš 6 mėn. laikiausi dietos ir buvau daug ko atsisakiusi. Kaip atstatyti mitybą? Bijau susirgti anoreksija arba skrandžio vėžiu. Mano ūgis – 173 cm, svoris – 60 kg, – Gabrielė.
Neaišku, ką turi omeny sakydama, kad ilgai kamuoja valgymo sutrikimai. Valgymo sutrikimams priskiriama anoreksija, bulimija. Šias ligas reikia gydyti kompleksiškai Valgymo sutrikimų centre. Jei omenyje turi virškinimo sutrikimus, reikia detaliau tirtis, galbūt apsilankyti pas gastroenterologą, aiškintis priežastį ir, priklausomai nuo galimų ligų, reguliuoti mitybą.

Kaip numesti lašinius nuo pilvo? Reguliariai valgau triskart per dieną, daug sportuoju, darau pilvo preso pratimų, bet rezultato nematyti, – Agnė.
Priežastys gali būti netinkama mityba arba sutrikęs kūno formų įvaizdis. Kad išaiškintum, kokia ta priežastis, pirmiausia paklausk artimųjų, ar jiems tavo pilvas atrodo lašiniuotas.

Kaip priaugti svorio? Mano ūgis – 175 cm, svoris – 52 kg. Bandžiau valgyti dažniau ir kaloringesnio maisto, tačiau niekaip nepavyksta priaugti nė kelių kilogramų. Gal galėtumėte man patarti, ką daryti? – Milena.
Priaugi svorio – palyginti lėtas procesas. Normalus tempas – 250–500 g per savaitę. Jei matai, kad auga lėčiau ar išvis neauga, kreipkis į specialistus.

Ką daryti, jeigu nuo pusryčių iki pietų labai peralkstu, o paskui persivalgau? – Nelė.
Tuo tarpsniu būtina užkąsti – suvalgyk vaisių, išgerk stiklinę pieno ar kefyro.

Rytą, apie 6 val., pavalgau sočiai. Mokykloje nevalgau, tada grįžtu namo ir apie 16 val. suvalgau normalius pietus. Vakarieniauju labai vėlai. Ar tokia mityba normali? – Greta.
Ne, nenormali. Labai didelis tarpas tarp pusryčių ir pietų. Mokykloje turi užkąsti (apie 8–9 val.) ir papietauti (apie 11–12 val).

Sveriu 54 kg, ūgis – 173 cm. Esu palyginti liekna, tačiau ant pilvo vis tiek yra truputį daugiau riebaliukų. Valgau 3–4 kartus per dieną, judu, rytą atlieku įvairių pratimų. Ką daryti, kad pilvas sumažėtų? – Raimonda.
Esant tokiems parametrams, ant pilvo riebaliukų negali būti. Painioji juos su odos klostėmis.

Ūgis – 165 cm, svoris – 75 kg. Valgau nedaug ir įvairaus maisto, tačiau svoris nekrinta. Dažniausiai valgau 1–2 kartus per dieną. Dėl fizinių apribojimų sportuoti negaliu, bet esu palyginti aktyvi. Ką patartumėte?– Sandra.
Reikia reguliuoti mitybą. Kad būtum normalaus svorio arba jį išlaikytum, būtina valgyti dažnai, t. y. 3–5 kartus. Retas valgymas skatina augti svorį, nes organizmas negauna pakankamai energijos. Tai verčia jį taupyti gaunamą energiją, lėtinti medžiagų apykaitą. Dėl to organizme kaupiasi riebalų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Slenka plaukai? Metas pasitikrinti savo kraują

Kankina lūžinėjantys nagai, pablyškusi oda ar staiga pradėję slinkti plaukai? Daugelis mano, kad pagrindinės to priežastys yra nuolatinis stresas, įtampa darbe ar miego trūkumas. Visa tai turi nemažai įtakos, tačiau dažniausiai priežastys yra kur kas gilesnės. Sveikatos specialistų teigimu, jaučiant šiuos simptomus vertėtų atkreipti dėmesį į kraujo būklę.

Intymios vietelės grožis - kas labiausiai kaitina vyrų geismą

Mūsuose vis dar gyvuojantis įsitikinimas, esą gražu tai, kas natūralu - retai kada pasitvirtina realybėje. Vyrai tikina, kad jiems patinka natūralus moters grožis, tačiau kuomet reikia rinktis, vis tik prioritetą teikia subtiliai pasidažiusioms merginoms. Lygiai tas pats ir su intymesniais klausimais: kalbame apie natūralumą, o iš tiesų...?

Štai kokia turėtų būti tavo pilvo apimtis, jei rūpiniesi savo sveikata

Įprasta manyti, kad riebalai - blogis, kuris ne tik gadina mūsų išvaizdą, bet ir kenkia sveikatai. Tačiau ar žinote, kad riebalai - viena iš pagrindinių mūsų organizmo maisto medžiagų, ir jie mums būtini?

Nustebsi sužinojusi, kas yra geriausias vitamino D šaltinis

Pastaruoju metu apie vitamino D naudą ir jo trūkumo pavojus kalbama kone kasdien. Jau bene kiekvienas žino, kad vitamino D deficitas gali sukelti tokias ligas, kaip depresija, peršalimas, astma, diabetas, osteoporozė, vėžiniai susirgimai.

Ką kiekviena turėtų žinoti apie higieninius paketus, tamponus ir kasdienius įklotus (1)

Neabejojame, tu labai atsakingai ir atidžiai renkiesi odos ir plaukų priežiūros priemones, – ir tai yra puiku! Tačiau ar lygiai tiek pat dėmesio skiri ir savo intymiosios srities higienai? O ši sritis ypač jautri, tad jai bet kas netiks – juk nenori nei infekcijų, nei sudirginimo. Kaip išsirinkti tai, kas geriausia?

Lengva, skani ir sveika mityba - apie veganizmą kalbamės su Vente Viteikaite

“Augalinė mityba išties labai įvairi – vien pieno įmanoma pasiruošti net keliolikos rūšių, – sako veganė, festivalio “Vegfest LT” organizatorė Ventė Viteikaitė. – Įkvėpimo galima semtis iš Azijos, Afrikos šalių virtuvių, Viduržemio jūros regione taip pat gausu daržovių patiekalų, net lietuviai turi daug tradicinių patiekalų, kurie yra vegetariški ar veganiški. Juk iki pat XX a. mėsa buvo laikoma prabangos dalyku – ją išgalėjo valgyti tik ponai.”

7 grožio patarimai: mažiau raukšlių, pigmentinių dėmių ir kitų odos problemų

Moksliniais tyrimais patvirtinta: tinkamas maistas gali padėti spręsti odos problemas – nuo aknės iki pernelyg greito senėjimo. Taigi oda ilgiau išliks jauna ir labiau švytės, jei laikysies šių gardžiai paprastų mitybos taisyklių.

Naudingos gudrybės toms, kurias nuolatos kankina nemiga

Didžiausia klaida, kurią darome prieš eidamos gulti: mes nesiruošiame naktiniam poilsiui pamažu. Kad organizmas nugrimztų į palaimingą snaudulį, jam reikia šiek tiek pagelbėti. Štai taip.

14 produktų, kurie ypatingai svarbūs tavo kepenims

Reta iš mūsų prisimena kepenis, kol jos veikia be sutrikimų. O juk būtent jos, bitės darbininkės, atlieka daugiau kaip šimtą įvairiausių funkcijų, perdirbdamos viską, ką suvalgome ir išgeriame. Kitaip tariant, kepenys – tai mūsų asmeninė filtravimo sistema, sugerianti viską, kas bloga, ir išleidžianti tik tai, kas gera.

5 atvejai, kai tave išgelbės įklotai

Be abejo, tu sprendi, naudoti tau kasdienius įklotus ar ne. Jokių griežtų nurodymų šiuo atžvilgiu nėra. Tačiau šiam patogiam išradimui būdinga nemenkų pranašumų. Štai penkios svarios priežastys rinktis kasdienius įklotus šiltuoju metų laiku.