Dietologai rekomenduoja, ką vertėtų valgyti po 30-ies

 (1)
© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Po trisdešimtmečio antroje menstruacinio ciklo pusėje kartais gali jaustis prastai. Šiuo metu organizme karaliauja hormonas progesteronas, kurį išskiria geltonieji kūneliai. Jo trūkumas arba perteklius, taip pat biocheminių reakcijų ypatumai gali paskatinti kūno pabrinkimus, galvos ir juosmens skausmus, vidurių pūtimą, tuštinimosi sutrikimus.

Sulėtėjusi reakcija, įžeidumas, ašaros be priežasties, agresyvumas, prastas miegas, silpnumas, pesimizmas, koncentracijos trūkumas - visa tai irgi yra hormonų disbalanso pasekmės. Jei nenori susidurti su tokiais simptomais, likus savaitei iki menstruacijų, pakeisk savo mitybą.

Vitaminas В6

Praturtink maisto racioną produktais, turinčiais vitamino B6: kviečių gemalai, sėlenos, sojų pupelės, lašiša, upėtakiai, graikiniai ir lazdynų riešutai, grikiai, vištiena avižos.

Kalcis, kalis ir magnis

Šie mikroelementai sumažins nemalonius hormoninio disbalanso požymius. Kalcis pagerins impulsų perdavimą nerviniais pluoštais. Papildyti jo atsargas galima įtraukus į valgiaraštį grietinę, varškę, pasukas, rūgpienį, sūrį, kitus pieno produktus.

Magnis pašalins stresą, nerimą, padidėjusį dirglumą. Jo gausi iš grikių, avižų, sorų košės, žirnių, kalmarų, sūrio, morkų.

Kalis puikiai varo šlapimą ir neleidžia skysčiams kauptis organizme, sumažina pabrinkimus. Rinkis abrikosus, džiovintas slyvas, avokadus, bananus, brokolius, skanink maistą petražolėmis, krapais, kalendra.

Ko atsisakyti?

Didelis kiekis riebalų padidina estrogenų gamybą. Išbrauk iš mitybos gyvulinės kilmės riebalus: rūkytas dešras, kumpį, konservuotas daržoves ir vaisius. Apribokite sviesto ir riebaus sūrio vartojimą. Taip pat reikėtų sumažinti cukraus, konditerinių gaminių, kavos kiekį.

Antioksidantai

Antioksidantai padės užkirsti kelią ankstyvų raukšlelių atsiradimui ir pagerins bendrą organizmo būklę. Tai medžiagos, kovojančios su laisvaisiais radikalais. Jie neutralizuoja agresyvias molekules ir užkerta kelią pažeidimams. Labiausiai paplitę antioksidantai:

* vitaminas С: apelsinai, greipfrutai, brokoliai

* vitaminas Е: saulėgrąžos, riešutai, daiginti kviečiai

* vitaminas А: kepenys, kiaušiniai, raudoni, oranžiniai ir geltoni vaisiai bei daržovės

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją