Gisele Bundchen
Nuotrauka: Reuters/Scanpix

Ar sveika taip lieknėti: Dukano dieta (V dalis)

Dietų prikurta tiek, kad kas savaitę gali bandyti vis naują. Atrinkome aštuonias populiariausias ir pakalbinome specialistus apie jų veiksmingumą ir poveikį sveikatai. Pristatome penktą dietą.

DUKANO DIETA

Žvaigždės - gerbėjos: Jennifer Lopez, Gisele Bundchen.

Dietos reziumė. Gydytojo Pierrc'o Dukano tvirtinimu, dietos, kur reikia skaičiuoti kalorijas, maistą versti vienetais, neveikia, nes žmogaus smegenys prieštarauja maisto vertimui abstrakčiais dalykais. Jis siūlo keturių etapų dietą. Pirmasis etapas trunka apie 10 dienų. Šiuo metu privalu atsisakyti bene visų angliavandenių (duonos, grūdų, vaisių ir daržovių), tačiau galima valgyti daug baltymingo maisto: mėsos (išskyrus kiaulieną ir ėrieną), žuvies, vištienos, kiaušinių, sojų ir lieso pieną. Porcijų riboti nebūtina. Reikia tik išgerti bent 1,5 litro vandens ir suvalgyti 1 sėlenų šaukštą per dieną. Šiuo etapu greitinama medžiagų apykaita.

Antrasis etapas trunka, kol pasiekiamas pageidaujamas rezultatas. Galima į racioną įtraukti visas daržoves, išskyrus morkas, žirnius, kukurūzus ir bulves. Baltymingas maistas ir toliau valgomas, tik sėlenų dozė didinama iki 2 šaukštų, o vandens ir dabar pakanka apie 1,5 l per dieną.

Trečiuoju etapu nedraudžiama vartoti neribotą kiekį baltymingo maisto (net kiaulienos bei ėrienos) ir daržovių. Galima suvalgyti 1 vaisių per dieną, 2 skilteles nesmulkintų grūdų duonos ir sūrio gabaliuką. Kartą per savaitę leidžiama pasmaguriauti šiaip jau draudžiamais maisto produktais, pavyzdžiui, gabaliuku picos ar torto.

Ketvirtasis etapas – palaikomoji fazė, kuri trunka iki gyvenimo pabaigos: vieną kartą per savaitę būtina valgyti tik baltymingo maisto ir nepamiršti principų, kurių buvo laikomasi pirmuoju etapu.

Vertina gydytoja, dietologė Žana Antonova:
„Pirmuoju bei trečiuoju etapais rekomenduojama vartoti labai daug baltymų, o iš angliavandenių leidžiamos tik sėlenos, kurios sužadina virškinamojo trakto peristaltiką (todėl saugo nuo vidurių užkietėjimo) ir suteikia sotumo jausmą. Žinoma, ribojant kai kurių maisto produktų vartojimą galima sėkmingai numesti svorio, tačiau tokia mityba nevisavertė, kartais netgi kenkia sveikatai. Asmenims, kuriems nustatyta rimtų negalavimų, susijusių su kepenimis, inkstais bei širdies darbu, šios dietos laikytis negalima. Be to, valgant baltymų gausių produktų tik kartą per savaitę kyla rimta rizika susirgti osteoporoze, vėliau gali kilti bėdų dėl dantų, dar kitokių sveikatos problemų.“

PARAŠYKITE SAVO KOMENTARĄ
Yra 1 komentaras
Vardas
Komentavimo taisyklės ir atsakomybė