10 faktų kuriuos turi žinoti, jei susidūrei su pienlige

 (32)
Pienligė juokais vadinama moters organizmo būklės barometru. Ir iš tiesų, dažniausia šios moteriškos ligos atsiradimo arba atsinaujinimo priežastis – nusilpęs imunitetas, o kas ta pienligė iš savo patirties žino maždaug 80% pasaulio moterų. Vienoms su ja teko susidurti tik kartą ar kelis, kitoms pienligė - nuolatinė palydovė. Ką gi, pabandykime apie šią ligą sužinoti daugiau.
© Shutterstock nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

1. Pienligę sukelia ne bakterijos ar parazitiniai mikroorganizmai, o Candida grybeliai, tūnantys tavo organizme nuo gimimo. Iš kur jis atsiranda? Gali būti perduotas nuo mamos kūno arba iš aplinkos dar gimdymo metu. Iš esmės Candida grybelis nėra pavojingas, tačiau tik iki tam tikro laiko. Tereikia persišaldyti ar išgyventi kokį nors stresą ir jis pradeda daugintis pašėlusiu tempu.

2. Pirmas pienligės pasireiškimo požymis – deginimo jausmas, lytinių organų paburkimas ir kankinantis niežulys. Po to ant gleivinės atsiranda baltos apnašos ir pilkšvos varškės konsistencijos išskyros. Pienligė – tai pirmas požymis, kad organizme yra rimtų problemų. Todėl būtina nedelsiant eiti pas ginekologą ir nebandyti gydytis savarankiškai.

3. Nors pienligė iš esmės ne lytiškai plintanti liga, vis dėlto gydymo kursą praeiti reikės abiems partneriams kartu. Vyrai pienlige neserga, tačiau yra jos nešiotojai. Taigi, gydymosi metu teks susilaikyti nuo lytinių santykių.

4. Menstruacinės išskyros – labai palanki terpė daugintis ligą sukeliančioms bakterijoms, o imuninė sistema tomis dienomis būna nusilpusi. Sergant pienlige, tamponų geriau nenaudok. Rinkis higieninius įklotus su antimikrobine juostele. Dar vienas patarimas – rinkis tik labai kokybišką baltą tualetinį popierių be jokių dažiklių ir kvapiklių.

5. Pienligės susirgimas gali būti siejamas su bet kokios lėtinės ligos paūmėjimu. Tai gali būti hormoniniai sutrikimai dėl kiaušidžių disfunkcijos, skydliaukės funkcijos susilpnėjimas, cukrinis diabetas, nutukimas… Kitaip tariant, pienligės paūmėjimas, tai – pavojaus signalas, kad su sveikata kažkas yra netvarkoje.

6. Vartojant antibiotikus, gali išsivystyti ir disbakteriozė, ir pienligė. Esmė tame, kad antibiotikai be atrankos sunaikina visą florą organizme: ir naudingą, ir nelabai. Candida grybeliai būna gyvybingesni už likusiuosius ir, savaime suprantama, pradeda daugintis.

7. Pienligė gali atsirasti ir naudojant hormoninius preparatus, tame tarpe ir kontraceptines tabletes. Jeigu tokia reakcija kilo, tuomet nedelsdama kreipkis į savo ginekologę, nes šios tabletės tau netinka.

8. Neteisinga mityba taip pat gali išprovokuoti grybelių dauginimąsi. Gydymosi laikotarpiu iš mitybos raciono būtina pašalinti aštrius, prieskoninius ir marinuotus produktus bei saldumynus. Valgyk šviežias daržoves, vaisius, pieno produktus, košes.

9. Jei su pienlige susiduri ne pirmą kartą, gydymosi laikotarpiu atsisakyk aktyvios fizinės veiklos. Prakaitas - viena iš palankiausių terpių grybelio vystymuisi.

10. Gydymosi laikotarpiu reikėtų atsisakyti maudymosi vonioje ir nenaudoti antibakterinio muilo. Parduotuviniams muilams ir kitoms prausimosi priemonėms – griežtas „ne“! Geriau rinkis specialiai vaikams skirtus muilus, kurie nedirgins odos ir nesutrikdys pH pusiausvyros. O dar geriau - prauskis tik vandeniu. Dėvėk tik medvilninius apatinius, kuriuos geriausia skalbti tuo pačiu vaikišku muilu, bet ne skalbimo milteliais. Taip pat atsisakyk kelnaičių su juostele.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikata

Slenka plaukai? Metas pasitikrinti savo kraują

Kankina lūžinėjantys nagai, pablyškusi oda ar staiga pradėję slinkti plaukai? Daugelis mano, kad pagrindinės to priežastys yra nuolatinis stresas, įtampa darbe ar miego trūkumas. Visa tai turi nemažai įtakos, tačiau dažniausiai priežastys yra kur kas gilesnės. Sveikatos specialistų teigimu, jaučiant šiuos simptomus vertėtų atkreipti dėmesį į kraujo būklę.

Intymios vietelės grožis - kas labiausiai kaitina vyrų geismą

Mūsuose vis dar gyvuojantis įsitikinimas, esą gražu tai, kas natūralu - retai kada pasitvirtina realybėje. Vyrai tikina, kad jiems patinka natūralus moters grožis, tačiau kuomet reikia rinktis, vis tik prioritetą teikia subtiliai pasidažiusioms merginoms. Lygiai tas pats ir su intymesniais klausimais: kalbame apie natūralumą, o iš tiesų...?

Štai kokia turėtų būti tavo pilvo apimtis, jei rūpiniesi savo sveikata

Įprasta manyti, kad riebalai - blogis, kuris ne tik gadina mūsų išvaizdą, bet ir kenkia sveikatai. Tačiau ar žinote, kad riebalai - viena iš pagrindinių mūsų organizmo maisto medžiagų, ir jie mums būtini?

Nustebsi sužinojusi, kas yra geriausias vitamino D šaltinis

Pastaruoju metu apie vitamino D naudą ir jo trūkumo pavojus kalbama kone kasdien. Jau bene kiekvienas žino, kad vitamino D deficitas gali sukelti tokias ligas, kaip depresija, peršalimas, astma, diabetas, osteoporozė, vėžiniai susirgimai.

Ką kiekviena turėtų žinoti apie higieninius paketus, tamponus ir kasdienius įklotus (1)

Neabejojame, tu labai atsakingai ir atidžiai renkiesi odos ir plaukų priežiūros priemones, – ir tai yra puiku! Tačiau ar lygiai tiek pat dėmesio skiri ir savo intymiosios srities higienai? O ši sritis ypač jautri, tad jai bet kas netiks – juk nenori nei infekcijų, nei sudirginimo. Kaip išsirinkti tai, kas geriausia?

Lengva, skani ir sveika mityba - apie veganizmą kalbamės su Vente Viteikaite

“Augalinė mityba išties labai įvairi – vien pieno įmanoma pasiruošti net keliolikos rūšių, – sako veganė, festivalio “Vegfest LT” organizatorė Ventė Viteikaitė. – Įkvėpimo galima semtis iš Azijos, Afrikos šalių virtuvių, Viduržemio jūros regione taip pat gausu daržovių patiekalų, net lietuviai turi daug tradicinių patiekalų, kurie yra vegetariški ar veganiški. Juk iki pat XX a. mėsa buvo laikoma prabangos dalyku – ją išgalėjo valgyti tik ponai.”

7 grožio patarimai: mažiau raukšlių, pigmentinių dėmių ir kitų odos problemų

Moksliniais tyrimais patvirtinta: tinkamas maistas gali padėti spręsti odos problemas – nuo aknės iki pernelyg greito senėjimo. Taigi oda ilgiau išliks jauna ir labiau švytės, jei laikysies šių gardžiai paprastų mitybos taisyklių.

Naudingos gudrybės toms, kurias nuolatos kankina nemiga

Didžiausia klaida, kurią darome prieš eidamos gulti: mes nesiruošiame naktiniam poilsiui pamažu. Kad organizmas nugrimztų į palaimingą snaudulį, jam reikia šiek tiek pagelbėti. Štai taip.

14 produktų, kurie ypatingai svarbūs tavo kepenims

Reta iš mūsų prisimena kepenis, kol jos veikia be sutrikimų. O juk būtent jos, bitės darbininkės, atlieka daugiau kaip šimtą įvairiausių funkcijų, perdirbdamos viską, ką suvalgome ir išgeriame. Kitaip tariant, kepenys – tai mūsų asmeninė filtravimo sistema, sugerianti viską, kas bloga, ir išleidžianti tik tai, kas gera.

5 atvejai, kai tave išgelbės įklotai

Be abejo, tu sprendi, naudoti tau kasdienius įklotus ar ne. Jokių griežtų nurodymų šiuo atžvilgiu nėra. Tačiau šiam patogiam išradimui būdinga nemenkų pranašumų. Štai penkios svarios priežastys rinktis kasdienius įklotus šiltuoju metų laiku.