24 valandos širdies skausmui malšinti

 (8)
Širdies žaizdas geriausiai gydo laikas. Kaip tyčia, jis labai lėtai slenka tuomet, kai norisi kuo greičiau atsigauti po skaudžių skyrybų. Laiko į priekį nepasuksi, tačiau kažkiek širdies skausmą apmalšinti gali ir vos per 24 valandas.
© Žurnalas "Cosmopolitan"

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Šimtąjį kartą klausydamasi graudaus Jameso Blunto atsisveikinimo su mylimąja (goodbye my lover...), tik dar labiau aitrinsi širdies žaizdas. Užuot skendusi nevilty, pamėgink atsigauti pasinaudojusi šia lygiai parą trunkančia terapija kūnui ir sielai gydyti.

Vos pabudus

Tokiu metu žmonių emocinė būsena yra jautriausia. Tikėtina, kad vos pabudus smogs skaudi realybė: tave ką tik paliko vaikinas. Psichologų teigimu, mylimojo netekęs žmogus išgyvena keturias stadijas: neigimą, pyktį, liūdesį ir galiausiai – pripažinimą. Kuo mažiau neigsi akivaizdžius faktus, tuo greičiau pereisi iš vienos stadijos į kitą, taigi tuo geriau jausiesi.

Gali būti, kad neturėsi apetito, o galbūt priešingai – jausi nenumaldomą alkį ir potraukį nesveikam maistui. Dėl to kaltas alkio hormonas grelinas, šokinėjantis tai aukštyn, tai žemyn tuomet, kai žmogus patiria stresą. Abiem atvejais nepasiduok jo įtakai – lepink save sveikais pusryčiais. Jų idėjų rasi mūsų portale, taip pat tiks avižinė košė su medumi ir cinamonu.

11 valandą

Jeigu neturi galimybės pasivaikščioti ilgėliau, bent trumpam keliauk į lauką įkvėpti gryno oro – susiliejimas su gamta kelia nuotaiką. Turėk su savimi sveikų užkandžių. Puikiai tiks migdolai, kuriuose gausu vitamino B12 ir cinko – dietologai tikina, kad jie didina laimės hormono serotonino kiekį. Be to, migdoluose esanti geležis gelbėja kovojant su apatija.

13 valandą

Geros nuotaikos pliūpsnį garantuoja sportas. Aktyvi veikla didina dopamino – hormono, atsakingo už malonumo jausmą, kiekį. Jeigu gali, siūlyk draugei sportuoti kartu – artimo žmogaus palaikymas aktyvina meilės hormono oksitocino veiklą.

Po intensyvios treniruotės jėgas atgausi sukrimtusi ką nors maistingo. Vitaminų kupinas maistas pagelbės tavo imuninei sistemai, kuri silpsta nuo patiriamo streso. Taigi į valias mėgaukis sriubomis ir patiekalais su imbieru – jis sušildys kūną iš vidaus.

16 valandą

Padirbėjus iki pietų pavakare pajusi nuovargį. Pavargusi būsi jautri ir pažeidžiama, todėl kyla rizika pasiduoti emocijoms ir pulti į ašaras. Kad išliktum rami, psichologai pataria klausytis klasikinės muzikos, pavyzdžiui, Mozarto ar Bacho kūrinių. Muzikos terapija dažnai taikoma depresija sergantiems žmonėms gydyti, taigi turėtų teigiamai veikti ir tavo šiuo metu pažeidžiamą emocinę būseną. Puikiai atpalaiduoja ir šiuolaikinės lyriškos melodijos, tokios kaip Cafe Del Mar muzikinės interpretacijos. Visgi jeigu negelbsti nei Mozartas, nei Cafe Del Mar, klausykis mėgstamų dainų, tik venk tų, kurios primena tave įskaudinusį vaikiną.

19 valandą

Metas pasilepinti gardžia vakariene. Stenkis, kad su maistu gautum pakankamai triptofano – geresnį miegą garantuojančios aminorūgšties. Geriausi jos šaltiniai yra kalakutiena, lašiša, pomidorai, sūris, burokėliai, sezamo sėklos. Jeigu norisi ko nors saldaus, rinkis gabalėlį juodojo šokolado – jis, kaip ir migdolai, didina laimės hormono serotonino kiekį.

Kol vakarieniausi, prileisk vonią šilto vandens ar pavalgiusi tiesiog ilgėliau spatovėk po šilto dušo srove. Mokslininkų tikinimu, tai ne tik maloniai šildo kūną, bet ir ramina sielą.

Saldžių sapnų

Sakoma, kad rytas – protingesnis už vakarą. Tad stenkis ilgai nevakaroti – miegodama ne tik atpalaiduosi mintis, bet ir leisi atsinaujinti visoms kūno ląstelėms. Jeigu šilta vonia negelbsti ir vis tiek kankina širdies sopuliai, išgerk puodelį ramunėlių arbatos arba užlašink kelis lašus eterinio levandų aliejaus ant pagalvės – šios priemonės veikia raminamai ir padeda kovoti su nemiga.

Žinoma, visuomet lengviau pasakyti, nei padaryti. Nenuleisk rankų, jei kitą rytą vėl užklups blogi prisiminimai ar begalinis noras užsidaryti namuose. Prisimink, kad širdies skausmas – tik laikina emocinė būsena, ir tu esi pakankamai stipri ją išgyventi. Juk užsidarius vienoms durims, visuomet atsiveria kitos – galbūt netgi platesnės ir gražesnės.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Meilė

Psichologas apie amžiaus skirtumą poroje: yra užslėptų psichologinių motyvų (16)

Dar prieš kelis amžius visuomenės požiūris į amžiaus skirtumą porose skyrėsi, tačiau šiandien jis tampa vis liberalesnis. Dažnai su kolegomis tenka diskutuoti, ar amžiaus skirtumas poroje yra normalus reiškinys? Šioje publikacijoje išreikšiu savo nuomonę bei patirtį, sako psichologas Erikas Siudikas.

Psichologas: kas laiko "negyvuose" santykiuose ir kodėl sunku išsiskirti

Prisimenu priešais save sėdinčią klientę. Ji vardu Eglė (vardas pakeistas, gautas klientės leidimas). Ne tik jos širdis, tačiau ir akys yra kupinos skausmo. Ji dalinasi savo išgyvenimais pasakodama gyvenimo istoriją, kuri jai pačiai yra unikali ir išskirtinė.