5 dalykai, kurių jokiu būdu negalima daryti po valgio

 (14)
© Fotolia

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Skaniai pavalgei pietus, o kas toliau? Rūkančios merginos tikriausiai vadovausis posakiu „Kas po maisto neparūko – tas didžiausias tinginys“, o nerūkančios pasigardžiuos puodeliu kavos ar arbatos. Arba, jei tik bus galimybė, kris į sofutę ir šiek tiek nusnūs. Kad maistas geriau susivirškintų... Pasirodo, mūsų sveikatą veikia ne tik tai, ką ir kiek valgome, bet ir tai, ką veikiame po valgio. Skaityk įdėmiai!

1. Rūkyti iš karto po maisto griežtai draudžiama. Vietoje to, kad susitelktų į virškinimo procesus, tavo organizmas visu pajėgumu pradeda ginti kraujo ląsteles ir smegenis nuo toksinų, kurie užplūsta su įkvepiamais cigarečių dūmais. O čia dar vienas įdomus faktas - cigaretės „vagia“ vitaminus: paskaičiuota, jog viena surūkyta cigaretė organizme sunaikina 25-100 mg vitamino C. Rūkaliai iš maisto pasisavina žymiai mažiau vitaminų A, E, B12, beta karotino, folio rūgšties, seleno, kalcio bei cinko.

2. Nors vaisiai labai naudingi organizmui, vis dėlto po pagrindinio maisto jų reikėtų atsisakyti. Vaisiai sutrikdys virškinimo procesą ir išpūs pilvą. Valgyk vaisius likus valandai iki pietų arba praėjus 2-3 valandoms po pietų.

3. Sočiai pavalgei, o dabar metas „nuplauti“ maistą? Tavo virškinimo sistema tikrai nebus laiminga. Maistas iki galo nesusivirškins, jausiesi apsunkusi, tikėtinas ir pilvo pūtimas. Specialistai rekomenduoja atsigerti 15-20 minučių prieš valgymą. Beje, jei manai, kad visa tai tėra pramanai, siūlome pažvelgti į gyvūnus, kurių elgesį diktuoja instinktai: įprastai gyvūnai pirmiausia atsigeria, o tik tuomet valgo.

Kada gi tuomet gerti? Suvalgius „lėtųjų“ angliavandenių (duona, košės, makaronai ir pan.) rekomenduojama gerti praėjus 2-3 val. Suvalgius sunkaus baltyminio maisto, kurį organizmas virškina dar ilgiau, gerti reikėtų po 4-5 valandų. Vargu, ar visuomet pavyks laikytis šių taisyklių, bet pavalgiusi leisk skrandžiui pavirškinti bent pusę valandos.

4. Po maisto nereikėtų maudytis duše ar vonioje. Maudynės paskatina kraujotaką rankose, kojose ir visame kūno paviršiuje, todėl kraujo pratekėjimas į pilvą sumažėja.

5. Pavalgius reikėtų šiek tiek ramiai pasėdėti, o ne vaikščioti. Einant virškinimo procesas sulėtėja ir organizmas įsisavina mažiau jam reikalingų medžiagų. Miegoti pavalgius taip pat ne pats geriausias įprotis, nes gulint sutrikdomas virškinimo procesas. Todėl šiek tiek pasėdėk, o tuomet ramiai, niekur neskubėdama pasivaikščiok.

Šaltinis

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Laisvalaikis

10 įkvepiančių citatų, galinčių pakeisti tavo gyvenimą

Jei nori, kad gyvenime kas nors pasikeistų, pirmiausia turėtum pradėti pati nuo savęs. Štai 10 puikių citatų, galinčių tau padėti kitaip pažvelgti į gyvenimą.

Štai, ką smagaus gali nuveikti šį savaitgalį!

Jau birželio 16 d., Vilniaus Kalnų parke vyksiančiame miesto festivalyje „Summer in the City“ vilniečių ir miesto svečių laukia itin turininga pramogų diena. Nuo pasaulinių ir Lietuvos muzikos žvaigždžių iki visai šeimai skirto nemokamo pikniko bei galimybės pasipuošti specialiai festivaliui sukurta drabužių kolekcija.