Garsiausio karalių juvelyro istorija - nuo parako degiklių iki brangenybių

© AP / Scanpix

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

„Cartier“ – vardas, kurį neabejotinai atpažins kiekviena išskirtiniams aksesuarams ir kvepalams neabejinga moteris. Prabangos ir subtilumo derinys, užburiantis visus, netgi pačius didžiausius snobus ir estetus. Kokia tokios fenomenalios sėkmės paslaptis?

1819 m. pradžioje vienose kukliai besiverčiančio amatininko, gaminusio parako degiklius, dirbtuvėse gimė berniukas. Berniukas nuo mažumės rodė savo meninius gebėjimus, todėl tėvas patikėjo jį Paryžiaus juvelyro Adolfo Picardo globon. Būsimo juvelyrikos genijaus mama prieštaravo vyro sprendimui, norėjo, kad vaikas eitų tėvo pėdomis: parakas reikalingas visada ir visiems, o aukso reikia tik karaliams – sakė ji. Visgi paaiškėjo, kad aukso trokšta visi.

„Cartier“ istorija prasidėjo 1847 m., kai tuo metu 28 metų sulaukęs Louisas nusipirko savo mokytojo dirbtuves, o po šešerių metų atidarė naujas prabangesnėje Paryžiaus vietoje. Praėjus vos dviems savaitėms nuo atsidarymo, pro dirbtuvių duris įžengė elegantiška, gardžiai kvepianti dama. Ji atidžiai apžiūrinėjo auksinius papuošalus, vartė akis aukštyn ir giliai dūsavo, o galiausiai nusipirko tris dirbinius. Per dieną parduoti trys papuošalai – tai jau buvo sėkmė! Tačiau viskas tuo nesibaigė: paaiškėjo, kad ši klientė – grafienė Neverkerk – tikra aukštuomenės dama, turinti begalę naudingų pažinčių. Jau kitą rytą jaunasis juvelyras iš paprasto vyruko tapo žvaigžde.

Scanpix nuotr.

Prancūzijos elitas puolė graibstyti viską, ką sukūrė Louisas-Francois Cartier. Žinia apie jaunąjį genijų pasklido žaibo greičiu, o jo kūrinių norėjo net karaliai. „Tai karalių juvelyras ir juvelyrų karalius“ – tokie žodžiai apie Louisą nuskambėjo iš Anglijos karaliaus Edvardo VII lūpų.

AP/Scanpix nuotr.

Grafienė Neverkek su ištikimiausiomis draugėmis per trejus metus iš Louiso įsigijo maždaug 150 juvelyrinių dirbinių, o kiek dar pirkėjų rikiavosi už durų ir laukė savo eilės... Visi norėjo „Cartier“! Ir tai buvo tik jo nuopelnas: Louisas žavėjo išskirtiniu savo kūrinių stiliumi, nuolatos eksperimentavo, bandė derinti istoriją menančias papuošalų tradicijas ir naujausias tendencijas. Deimantiniai drugeliai puošė iškiliausių damų plaukus, skarabėjų ir skorpionų sagės žėrėjo prabangiose suknelėse... Gyvūnai ir vabzdžiai juvelyrikoje? Iki Louiso eksperimentų to nebuvo įmanoma įsivaizduoti!

AP/Scanpix nuotr.

Būtent Louisas pirmasis pasaulyje papuošalų gamybai pradėjo naudoti ne auksą ir sidabrą, o platiną, kuri kur kas stipresnė nei kiti metalai ir gali atlaikyti daugiau brangakmenių. Kuo daugiau prabangių akmenukų, tuo laimingesni pirkėjai ir, savaime suprantama, didesnis uždarbis. Kalbama, kad elito atstovės garbino Louisą ne tik už įstabų jo kūrinių grožį, bet ir už asmeninę laimę – žėrintys brangakmeniai padėdavo vilioti vyrus!

Grįžkime prie pradžios: į dirbtuves įžengė elegantiška, gardžiai kvepianti dama... Jos širdį pavergė Louiso kurti papuošalai, o jis negalėjo pamiršti grafienės kvepalų šleifo. Tad netrukus juvelyrinių dirbinių gamybą buvo nuspręsta papildyti ir išskirtiniais aromatais. Nuo tada pagyros buvo žarstomos ne tik akis džiuginančioms puošmenoms, bet ir vyrų širdis liepsnoti priverčiantiems aromatams, kuriems neatsispyrė ir Paryžiaus, ir svečių kraštų damos.

Scanpix nuotr.

Tiesa, kad kvepalai gali paversti moterį paslaptinga viliotoja, aistringa meiluže, savimi pasitikinčia ledi... Vos keli lašeliai prabangaus aromato gali apsvaiginti, užburti ir įsiminti visą likusį gyvenimą. Visame pasaulyje žinomi kvapai "Déclaration", "Le Baiser du Dragon", "Must de Cartier" ar "Panthere de Cartier" įrodė, kad puošmenos gali būti ir nematomos. Jausmas, patiriamas užuodžiant svaiginantį aromatą, palieka neišdildomą įspūdį ir puošia ne ką mažiau nei patys brangiausi deimantai.

"Cartier" moterims skirti aromatai: LA PANTHÈRE EAU DE PARFUM LÉGÈRE, LA PANTHÈRE ÉDITION SOIRE, LA PANTHÈRE, BAISER VOLÉ, MUST DE CARTIER

„La Panthère“ kvepalų sukūrimas yra istorinė ir unikali galimybė papasakoti vieną iš gražiausių legendų apie prabangius prancūzų juvelyrikos namus „Cartier Maison“. Didinga ir žavinti pantera yra šių namų ikona, įkvepianti papuošalų ir laikrodžių kūrybą jau šimtmečius. Panterai tetrūko savo kvepalų interpretacijos, kuri pagaliau pasirodė…

Jeanne Toussaint, Juvelyrikos departamento direktore buvusi 40 metų, buvo beprotiškai įsimylėjusi Louisą Cartier, tačiau ji niekada nesirinko tarp meilės ir nepriklausomybės. Dėl savo laukinio charakterio Jeanne Toussaint prigijo panteros pravardė. Kūrybą remdama instinktais į „Cartier“ stilių ji įnešė moteriškumą, ekstravaganciją ir kontrastus – išskirtinį šių namų ženklą.

Būdama aistringa tvirto charakterio asmenybė, „Cartier“ parfumerė Mathilde Laurent sukūrė įspūdingus kvepalus, nevaržomus jokių normų ar konvencijų. Kurdama naująjį aromatą, parfumerė pasiūlė naują moteriškumo simbolį, kuris patobulintų kiekvienos moters asmenybę. Tai aromatas, išreiškiantis laukinę moters prigimtį, ryšį tarp moteriškumo ir gyvuliškumo.

Aromato „La Panthère“ moteris yra laisva ir atkakli, patraukli ir aistringa. Puiki mylimoji, traukianti ir viliojanti nepriklausomybe. Ką ji rinktųsi: meilę ar laisvę? Ji neatsisakytų nė vienos iš jų… Tai mylinti moteris, gyvenanti įtampoje tarp laisvės ir aistros. Prikaustantis žvilgsnis atspindi jos maištingą sielą ir asmenybės stiprumą, o akys - tarsi gundantys spąstai, kurie patraukia sulig pirmu žvilgsniu.

Aromatas „La Panthère“, CARTIER

„La Panthère“ kurti buvo pasirinktos gardenijos, kerinčios juslingumu ir švelniu aromatu. Kvapiajame vandenyje gardenijų laukinė prigimtis atskleidžiama maksimaliai, tai paskatina sudėtyje esantis muskusas... Muskusas yra daugiau nei kvapas, tai tekstūra: tarsi aksominis gyvūno kailis, kurio neįmanoma nepaliesti…

Iš pirmo žvilgsnio „La Panthère“ buteliukas atrodo tarsi simbolis, architektūrinė, geometrinė ir neperkrauta figūra… Bet ar tikrai?.. Stikle slypi panteros veidas - grožio, jėgos ir paslapties simbolis. Jis atskleidžia nesutramdomą „Cartier“ dvasią.

Prabėgo 167 metai nuo tada, kai juvelyrikos genijus Louis-Francois Cartier atidarė savo kuklias dirbtuves. Šiandien šis prekių ženklas – vienas žinomiausių ir prabangiausių, apjungiantis 14 įmonių, iš kurių kiekviena yra atsakinga už tam tikrų prekių gamybą: laikrodžiai, papuošalai, aksesuarai, kvepalai... O viso to galėjo ir nebūti, jei prieš daugybę metų Louiso tėvas būtų patikėjęs, kad aukso reikia tik karaliams.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Įvaizdis

Jaukūs miego drabužiai stilingam poilsiui: išsirink savo favoritus

Patogūs ir stilingi miego drabužiai – vienas svarbiausių kokybiško miego elementų, užtikrinančių, kad ryte pabustume pailsėję bei kupini jėgų. Šiais laikais naktiniams drabužiams skiriamas nemažas dėmesys – kuriami nauji modeliai, spalvų deriniai, naudojamos inovatyvios medžiagos, kurios padeda mums atsipalaiduoti ir pailsėti po sunkios darbo dienos.

Odė šilumai ir patogumui: avalynė, be kurios neapsieisi šią žiemą

Viena aktualiausių artėjančios žiemos avalynės tendencijų – aulinukai grubiu padu. Šį sezoną taip ilgai vyravusį minimalizmą avalynėje keičia dekoratyvumas. Spalvingi aulinukai puošti kailinėmis detalėmis, masyviais užtrauktukais, dirželiais, metaliniais apkaustais ir varstymo elementais – tai tik keli svarbiausi šios žiemos akcentai.