KŪNO PASLAPTYS: ką daro tavo kūnas, kai miegi

 (3)
© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Naktį nubundi daug dažniau, nei įsivaizduoji ir greičiausiai nė nenumanai, kas tuo metu vyksta su tavo kūnu. Pasirodo, naktinių organizmo nuotykių yra tikrai nemažai.

1. Užmigdami kaskart trūkčiojame. Pasak miego ekspertų, trūkčiojimo intensyvumas parodo, kiek miego reikia organizmui: kuo stipriau trūkčiojame, tuo labiau kūnas yra pavargęs.

2. Miego metu kūno temperatūra nukrinta. Kai dieną esame aktyvūs, sudeginame daugiau kalorijų, tad mažindamas temperatūrą mūsų organizmas siekia išsaugoti kalorijas. Panašiai kaip žiemos miegu miegantys lokiai, miegas yra išgyvenimo mechanizmas.

3. Organizmas išsivalo nuo toksinų, tai leidžia kūnui ir smegenims atsinaujinti. Miego sutrikimų turinčių žmonių organizmo valymasis taip pat šlubuoja. Pasak ekspertų, tai gali padėti paaiškinti, kodėl ilgą laiką neišsimiegantiems žmonėms šlubuoja sveikata ar net pakrinka protas.

4. Miegodami pamirštame nereikalingą informaciją. Ją kaupiame visą dieną, tačiau dalį informacijos per naktį pamirštame. Jei prisimintume viską, smegenys tiesiog persipildytų, todėl miego metu informacija išrūšiuojama ir paliekama tik reikalinga.

5. Kūnas tampa nejudrus, bet smegenys veikia itin aktyviai. Sapnuojančio žmogaus smegenys yra aktyvesnės, nei būdraujančio žmogaus, tad joms reikia daugiau deguonies. REM (neramaus miego) fazėje smegenys tvarko mintis ir mokosi, rūšiuoja informaciją, bet iki šiol iki galo nėra aišku, kodėl miegantis protas yra aktyvus. Tyrėjai teigia, kad miego metu mūsų smegenys taip intensyviai dirba, kad net gali perprasti svarbias sąsajas ir suvokti naujus dalykus.

6. Mums miegant visiškai atsinaujina ne tik smegenų, bet ir viso kūno ląstelės. Šio atkuriamojo proceso metu organizmas sutaiso visas per dieną pažeistas ląsteles. Tad miego trūkumas kenkia ne tik smegenims, bet ir visam kūnui. Būtent todėl po nemigo nakties jaučiamės lyg sumušti.

7. Naktį visu pajėgumu dirba ir mūsų imuninė sistema. Vienas tyrimas parodė, kad žmonių, kurie buvo paskiepyti nuo gripo, bet kitą naktį miegojo mažai, organizme nepasigamino antikūnai, reikalingi apsaugoti organizmą nuo gripo. „Vos pajutęs pirmuosius viršutinių kvėpavimo takų infekcijos požymius, stengiuosi išmiegoti dešimt valandų, – sako Niujorko „BlueSleep“ centro įkūrėjas ir direktorius dr. Jordanas Sternas. – Jei nuolat neišsimiegame, mus kankina pasikartojančios infekcijos.“

8. Nubundame nuo 5 iki 15 kartų per valandą. Paprastai nubundame pereidami į kitą miego fazę, pavyzdžiui, iš sapnavimo į gilaus miego fazę, bet nubudimai būna tokie trumpi, kad jų neprisimename.

9. Miegodami kvėpuojame, dažniausiai. Dauguma manome, kad kvėpuoti miego metu yra savaime suprantamas dalykas, bet iš tiesų iki 30 proc. žmonių naktį nustoja kvėpuoti. Tai vadinama miego apnėja, ir 90-iai procentų žmonių, turinčių šį sutrikimą (įskaitant jaunas moteris), jis nėra diagnozuojamas. Negydant šio sutrikimo, gyvenimo trukmė tesiekia 58 metus, tad jei tu ar tavo partneris naktį knarkiate, laikas pasitikrinti sveikatą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją