© Adobe Stock

SUPERMAISTAS norinčioms stangraus kūno ir sveiko organizmo

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Greičiausiai daugelis dietologų pritartų, kad šiuos produktus iš tiesų verta įtraukti į valgiaraštį, nes juose gausu mums reikalingų maisto medžiagų bei vitaminų.

1. AVIŽINĖ KOŠĖ

Avižose yra daug organizmui naudingų skaidulų. Avižų košę rekomenduojama virti vandenyje arba mažo riebumo piene. Baltymai, esantys avižose, turi lipotropinių (riebalų apykaitą reguliuojančių) savybių, puikiai tinka sergantiesiems kepenų bei širdies ligomis. Ryte suvalgiusi dubenėlį avižinės košės aprūpinsi organizmą lėtai išsiskiriančiais angliavandeniais, todėl energijos lygis ilgą laiką išliks pastovus. Svarbu - rinkis tik natūralias avižas, greito paruošimo avižinių dribsnių košės (paruošiamos per 3-5 minutes) yra perdirbtos, čia kur kas mažiau naudingųjų medžiagų ir daugiau saldiklių.

2. JUODASIS ŠOKOLADAS

Juodojo šokolado plytelė padeda ilgiau jausti sotumą, taip pat vos 7 gramai juodojo šokolado per dieną gali sumažinti kraujo spaudimą. Kakavos milteliai turi daug flavonoidų ir antioksidantų, kurie mažina vadinamojo blogojo ir didina gerojo cholesterolio kiekį. Žinoma, reikėtų valgyti tikrą juodąjį šokoladą, jokių saldžiųjų plytelių ar panašių pusgaminių.

3. AVOKADAI

Avokaduose gausu sveikųjų riebalų, kurie mažina cholesterolio kiekį maždaug 22 procentais. Viename avokade yra daugiau kaip pusė skaidulų dienos normos ir 40 procentų folio rūgšties dienos normos, kuri gali sumažinti širdies ligų riziką.

4. RAUDONA MĖSA

Raudona mėsa būtina moters sveikatai, todėl visiškai išbraukti iš valgiaraščio jos nederėtų. Mėsa – pagrindinis geležies tiekėjas. Per savaitę užtenka suvalgyti gabalėlį raudonos mėsos, padauginti jos tikrai nereikėtų. Jei raudonos mėsos atsisakysi visiškai, gali atsirasti onkologinių susirgimų.

5. KIAUŠINIAI

Amerikoje atliktų tyrimų metu nustatyta, kad žmonės, pusryčiams suvalgę plaktos kiaušinienės iš dviejų kiaušinių, per kitas 36 valandas suvartoja pastebimai mažiau kalorijų. Tai puikus patiekalas pusryčiams, kuris sotumo jausmą išlaikys iki pat pietų. Nepamiršk ir virtų kiaušinių, jie taip pat labai naudingi. Kiaušinio trynyje yra polinesočiųjų, mononesočiųjų ir sočiųjų rūgščių, kurios reikalingos normaliam organizmo funkcionavimui. Žmogus gauna aminorūgščių, kurios išskiria hormoną, mažinantį apetitą.

6. DARŽOVĖS

Česnakas. Jis siunčia sotumo signalus smegenims, taip sumažindamas alkio jausmą. Taip pat stimuliuoja nervų sistemą, skatindamas adrenalino, kuris paspartina medžiagų apykaitą, išsiskyrimą.

Pomidorai. Juose gausu antioksidantų, dėl pigmento likopino sumažėja rizika susirgti širdies kraujagyslių ligomis. Pomidorai teigiamai veikia moters nervinę sistemą, gerina nuotaiką.

Kopūstai. Baltagūžiai kopūstai – dietinių produktų lyderiai: 100 gramų kopūstų yra tik 20 kcal. Kopūstuose esantis liuteino baltymas stiprina regėjimą, vitaminas K ir kalis – kaulus. Taip pat juose yra ir vitamino C, stiprinančio imuninę sistemą.

Bulvės. Be angliavandenių, bulvėse gausu ir kitų naudingų medžiagų – mineralinių druskų, mikroelementų, PP grupės, K ir C vitaminų. Bulvių krakmolas mažina cholesterolio lygį kraujyje. Aišku, geriausia šias daržoves valgyti virtas. Daugiausia naudingų vitaminų yra jaunose bulvėse.

Brokoliai. Šiose daržovėse yra medžiagos, apsaugančios širdį nuo deguonies bado. 70 gramų brokolių per dieną sumažina skrandžio opos riziką. Brokoliai yra natūralus antibiotikas, gelbstintis nuo skrandžio problemų ir greitinantis medžiagų apykaitą.

7. RIEŠUTAI

Graikiniai riešutai suteikia sotumo jausmą, tačiau moterims jie naudingi ne tik kaip svorio kontrolieriai. Įtraukus juos į racioną, sumažinama krūties vėžio atsiradimo rizika. Per dieną užtenka suvalgyti mažą saujelę riešutų. Neverta nurašyti ir žemės riešutų. Tyrimai rodo, kad žemės riešutus valgantys žmonės dienos metu suvartoja mažiau maisto, net valgo daugiau riešutų, yra linkę išlaikyti reguliarų svorį.

8. ŽALIOJI ARBATA

Šioje arbatoje esantys katechinai skatina organizmą sudeginti daugiau kalorijų ir padeda sulieknėti net dvigubai greičiau. 3 puodeliai arbatos per dieną paspartina medžiagų apykaitą iki 40 proc., taip pat pagreitina riebalų deginimą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

KONKURSAI

Kūnas