© Shutterstock

Ar žinojai: svarbiausios priežastys, kodėl gausiai prakaituoji

 4
Vienos mūsų prakaituojame daugiau, kitos mažiau - išsiskiriančio prakaito kiekį lemia daugybė įvairių veiksnių. Kai kurių iš jų pakeisti negali - jie priklauso ne nuo tavęs, o štai kitus gali kontroliuoti.

1. GENETIKA

Paveldėti genai - viena priežasčių, kodėl kai kurie mūsų beveik neprakaituoja, o kiti karštą dieną čiurlena kone upeliais. Jeigu vienas iš tėvų ar abu linkę prakaituoti gausiau, deja, greičiausiai taip bus ir tau. Tiems, kurie prakaituoja gausiau, patariama rinktis kuo natūralesnius dezodorantus, be aliuminio druskų ir tokius, kurie neužkemša odos porų. Užsikimšus poroms, prakaitui vistiek reikės kažkaip išgaruoti, didelė tikimybė, kad gausiau prakaituos kitos vietos, pavyzdžiui, sprandas ar pėdų. Jei prakaitavimas itin vargina, verta pamąstyti apie specialias jį stabdančias injekcijas.

Shutterstock nuotr.

Dezodorantas ir antiperspirantas moterims ADIDAS Adipure, be aliuminio druskų, neužkemša porų ir leidžia odai kvėpuoti, gamintojo nuotr.

2. PAKITUSI KŪNO TEMPERATŪRA

Prakaituoti pradedame, kai pakyla natūrali (kitaip dar bazine vadinama) kūno temperatūra. Ji gali pakilti dėl įvairių veiksnių. Dažniausiai tai yra aktyvi veikla (treniruotės, važiavimas dviračiu, šokiai ir t.t.), tam tikros ligos, karščiavimas arba aštrus maistas. Bėda ta, kad pakilus kūno temperatūrai, intensyviausiai prakaitas išsiskiria pažastyse. Žinoma, išprakaituoti ligą tiesiog reikia, čia jau nieko nepadarysi, tačiau prieš keliaudama į vakarėlį, kuriame tikrai suksiesi šokių aikštelėje arba prieš ketindama aktyviai praleisti laisvalaikį, būtinai naudok dezodorantą arba antiperspirantą.

Shutetrstock nuotr.

Dezodorantas COLLISTAR „Multi-Active®“ be aliuminio druskų, veikia 24 h; Purškiamasis dezodorantas su citrusiniais vaisiais WELEDA, gamintojų nuotr.

3. MENSTRUACIJŲ CIKLAS

Pasirodo, menstruacijų ciklas irgi veikia išskiriamo prakaito kiekį. Dvi savaites prieš ovuliaciją, moters kūno bazinė temperatūra yra žemesnė nei įprastai. Dėl to vos temperatūrai šoktelėjus aukštyn, organizmas siunčia signalą prakaituoti gausiau, kad kūnas neperkaistų.

Shutterstock nuotr.

4. EMOCIJOS

Mūsų emocijos (pyktis, baimė, nerimas ir kitos) bei stresas taip pat gali skatinti prakaitavimą. Kad prieš svarbų susitikimą nepradėtum gausiai prakaituoti, stenkis užsiimti kuo nors raminančiu, pavyzdžiui, skaityk knygą ar pasklaidyk žurnalo puslapius. Tiks visa, kas atitrauks tavo dėmesį nuo baimių ir nerimo. Stebėk, kaip reaguoji į tam tikras situacijas, pavyzdžiui, supykusi. Jei esi linkusi įsiplieksti it degtukas, reikėtų išbandyti ką nors, kas padėtų suvaldyti emocijas. Šiuo atveju puikiai tiktų joga, meditacija, masažai.

Shutterstock nuotr.

Odą raminantis ir minkštinantis rutulinis antiperspirantas LV, išlieka 48 h, be kvapiklių ir dažiklių, tinka jautriai odai, pagaminta Suomijoje; Rutulinis dezodorantas – balzamas jautriai odai SEBAMED SENSITIVE (pH 5,5), be alkoholio ir aliuminio druskų; Laimų aromato rutulinis dezodorantas SEBAMED LIME (pH 5,5), išlieka 24 h, be alkoholio, kenksmingų cheminių medžiagų ir metalų junginių, gamintojų nuotr.

5. PERNELYG APTEMPTI DRABUŽIAI

Nereikėtų pamiršti ir aprangos, o ypač dabar, kai orai pamažu šyla. Vilkėdamos vienus drabužius prakaituojame gausiau, o kitus - mažiau. Tai priklauso ir nuo audinio, ir nuo drabužio silueto. Ne paslaptis, kad mažiau prakaituosi vilkėdama natūralius audinius (liną, medvilnę ir t.t.), gausiau - sintetinius. Jei apskritai esi linkusi prakaituoti dažnai, verčiau rinkis laisvesnius arba švelniai prigludusius drabužius. Itin aptempti skatins greičiau kilti kūno temperatūrą, tad prakaitavimo neišvengsi.

Shutterstock nuotr.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

KONKURSAI

Kūnas