© Adobe Stock

Ką valgyti PMS metu, kad dingtų nemalonūs pojūčiai, irzlumas ir nuotaikų kaita

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Retai kuri nejaučia požymių, kankinančių prieš menstruacijas. Vienoms norisi saldumynų, kitos tvarkosi namus iki vidurnakčio, trečios tampa irzlios ir itin jautrios. PMS būseną galima įveikti renkantis tam tikrus maisto produktus. Tyrėjai įrodė, jog subalansuota dieta padeda moterims atsikratyti priešmenstruacinių simptomų.

Ryškūs nuotaikos svyravimai, nuovargio jausmas, skausmingi pojūčiai krūtyse ir spazmai pilve -tai hormonų pusiausvyros sutrikimai.

Specialistai pataria valgyti daugiau produktų, kurie reguliuoja hormonų pusiausvyrą: daržovių, vaisių, sojos produktų (pavyzdžiui, tofu sūrį), riešutų ir sėklų. Remiantis tyrimų rezultatais, vegetariška dieta, įtraukianti žalias daržoves bei sveikus grūdus, padidina globulino kiekį kraujyje. Globulinu stabilizavusios hormonus užkertame kelią nemaloniems PMS simptomams.

Adobe Stock nuotr.

Kuo gera daržovių dieta? Daugelyje daržovių yra geležies, kuri neišvengiamai reikalinga moters organizmui ne tik dėl grožio, bet ir dėl sveikatos. Specialistai rekomenduoja PMS laikotarpiu (likus maždaug savaitei iki menstruacijų) valgyti šviežius pomidorus, kopūstus, taip pat ankštines daržoves. Nustatyta, kad kasdienis geležies (ne mažiau kaip 20 mg) vartojimas PMS simptomus sumažina trečdaliu.

Taip pat į valgiaraštį derėtų įtraukti šviežius greipfrutus, naudingi ir špinatai. Jei norisi mėsos, geriau valgyti virtą arba keptą ant grotelių, neatsisakyti jautienos kepenų.

Atsikratyti depresijos padeda sveiki grūdai - produktai, turintys sudėtingų angliavandenių. Jie padeda gamintis džiaugsmo hormonui serotoninui. O su maudžiančiu ir tempiančiu skausmu apatinėje pilvo dalyje susidoroja sojos produktai, kurių sudėtyje gausu izoflavonų - fitoestrogenų, neleidžiančių hormonams sukelti skausmingų požymių.

Nepamainomi PMS simptomų žudikai - magnis ir kalcis. Jei kasdien vartosi 200 mg magnio (šiek tiek daugiau nei 1 stiklinė špinatų), sumažinsi pilvo pūtimą bei skausmą krūtyse. Magnio yra ir žemės riešutų svieste, Limos pupelėse, kopūstuose ir riešutuose.

Jei kasdien suvartosi daugiau kalcio, kurio yra špinatuose, brokoliuose ir sojų piene, pažabosi savo apetitą, atsikratysi nuotaikų svyravimo.

Rafinuoti - blogieji - angliavandeniai, kurių yra kepiniuose ir desertuose, padidina cukraus kiekį kraujyje, tai sukelia nuovargį ir nuotaikų kaitą.

PMS laikotarpiu derėtų atsisakyti produktų, kuriuose yra natrio: druskos, salierų, jūros kopūstų, burokėlių. Natris išbrinkina organizmą (druska sugeria vandenį) ir sukelia skausmingą krūtų jautrumą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

KONKURSAI

Kartu