Per vakarėlį prisidirbai - kaip ištaisyti padarytas klaidas

Kartais visos pasiaučiame iš peties, kai kitą rytą plyšta galva ar nerandi bendros kalbos su organizmu. Atrodo, jei tik galėtum, vakarykštę dieną išbrauktum be gailesčio. Tačiau tiesa ta, kad laiko atsukti atgal jau nepavyks, tačiau pagerinti savijautą ir apsisaugoti nuo nemalonių pasekmių dar gali.
© Fotolia nuotr.

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

JEI VISĄ NAKTĮ NEMIEGOJAI

Prašėlusi visą naktį, atrodo, tik ir svajoji kristi į patalus, deja, kartais tenka visai be miego griebtis naujų darbų. Pirmas žingsnis - kofeino dozė, ją gali gauti išgėrusi paprastos juodos kavos arba žalios arbatos (be jokių saldiklių). Antras - pusryčiai, net jei ir visą naktį užkandžiavai, neriebus angliavandenių ir baltymų derinys (pavyzdžiui, kruopų košė su pienu arba kiaušinių baltymų omletas su skrebučiu) padės atgauti jėgas.

Praėjus kelioms valandoms papietauk ir išgerk dar puodelį kavos. Suvalgyk baltymingo maisto, tai galėtų būti kalakutienos krūtinėlė arba sušiai. Tokie pietūs padės išvaikyti mieguistumą. Jei turi galimybę, prigulk ir nusnūsk, pakaks 15 minučių. Jei norisi prigulti ilgiau, nepasiduok sau - numigusi ilgiau išsibalansuosi ir sujauksi įprasto miego grafiką.

Jei nusnūsti negali, lengvai pasimankštink. Tempimo pratimai ar pasivaikščiojimas greitomis gryname ore suteiks naujų jėgų.

Fotolia nuotr.

JEI TURĖJAI NESAUGIŲ LYTINIŲ SANTYKIŲ

Jei nevartoji kontraceptinių tablečių, nedelsdama griebkis plano B. Per 2-3 dienas nuo nesaugaus sekso pasinaudojus skubiąja kontracepcija tikimybė išvengti neplanuoto nėštumo yra apie 89 proc., per dvylika valandų didesnė.

Jei dėl partnerio intymios sveikatos nesi tikra, apsilankyk ginekologo kabinete ir išsitirk, ar nepasigavai kokios infekcijos. Jei vienos nakties nuotykiai - pirmas toks nutiktukas, pradėk kalendoriuje žymėti, kada turi sirgti mėnesinėmis. Taip iš karto matysi, ar jos vėluoja. Jeigu mėnesinės vėluoja, žinoma, reikėtų atlikti nėštumo testą. Jeigu tokių nutiktukų pasitaiko dažniau, visuomet su savimi turėk prezervatyvų.

Fotolia nuotr.

JEI PADAUGINAI ALKOHOLIO

Pirmiausia gerai išsimiegok. Alkoholis padaro daug žalos organizmui, bet pamiegojusi bent 6 valandas atsigausi greičiau. Taip pat gerk daug daug skysčių (aišku, vandens). Viena dvi stiklinės vandens (maždaug kas valandą) sumažins alkoholio sukeltą dehidrataciją - vieną iš priežasčių, kodėl plyšta galva ir pykina.

Gali išgerti ir aspirino. Pora tablečių kas keturias valandas apmalšins galvos skausmą. Jei atsirado jautrumas šviesai, užsidėk saulės akinius. Ryški šviesa gali gerokai intensyvinti galvos skausmą, tad akiniai padės jį prislopinti.

Jokiu būdu neleisk pagiriotos dienos tingiai namuose, būtinai pajudėk, pabūk gryname ore. Trumpas pasivaikščiojimas paspartins medžiagų apykaitą ir padės organizmui greičiau atsigauti.

Shutterstock nuotr.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją