Etiketo taisyklės, kurias privalo žinoti ir darbuotojai, ir vadovai

 (1)
Tarnybinis etiketas turėtų būti savaime suprantamu dalyku, darbe jo laikytis turėtų kiekvienas. Pagrindinių elgesio taisyklių nežinojimas gali sumenkinti net ir aukščiausias pareigas užimančių darbuotojų autoritetą.
© Adobe Stock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Kai visi kolektyvo nariai laikosi tarnybinio etiketo normų, dirbama sėkmingiau ir kokybiškiau. Svarbiausia - geranoriškas požiūris ir dėmesys vienas kitam. Tarnybinis etiketas yra nerašytas elgesio taisyklių rinkinys, leidžiantis nepakliūti į nepatogią situaciją, sukurti teisingus tarpusavio santykius su kolegomis.

Darbo vietoje nepriimtini netvarkingi ir purvini drabužiai, suplyšę džinsai, nutįsę megztiniai, nunešioti ir išklaipyti batai. Kitaip tariant - nevalyva išvaizda.

Neverta rengtis ir per daug ryškiai, stengtis išsiskirti ir atrodyti ultramadingai ar seksualiai. Nepatartina apsikarstyti papuošalais, per ryškiai dažytis. Tokia išvaizda biure yra nepriimtina.

Galioja ne tik tam tikros išvaizdos taisyklės, bet ir jos kritikavimo. Nederėtų aptarinėti kolegų išvaizdos atvirai, jei pastebėjai trūkumų, subtiliai juos pasakyk žmogui asmeniškai.

Adobe Stock nuotr.

Nerašyta tarnybinio etiketo taisyklė – neaptarinėk ilgai telefonu savo asmeninių reikalų ir problemų. Prie kolegų telefonu aiškintis santykius būtų akivaizdus etiketo neišmanymas. Žinoma, yra ir kitų temų, kuriomis su skambinančiuoju turėtum kalbėti privačiai, o ne prie šimto ausų.

Tokie pokalbiai atitraukia kitus nuo darbo, gali tapti paskalų šaltiniu. Jei kuris nors kolega dažnai taip kalbasi, reikėtų jam švelniai paaiškinti, kad taip elgtis nedera. Asmeniški dalykai turėtų likti už darbo ribų.

Adobe Stock nuotr.

Darbe neturėtų būti nei nepagarbos, nei familiarumo. Kai reikia pasakyti pastabą, nepritarimą ar kritiką, tai reikėtų daryti labai taktiškai. Pastabos turėtų būti sąžiningos ir pagrįstos, kad kolegai būtų aišku, kodėl jis neteisus ir kaip turėtų tai ištaisyti. Kritika turi būti objektyvi ir geranoriška. Kritikuodama jokiu būdu žmogaus nežemink. Draudžiamas grubumas, sarkazmas, įžeidžiantys apibūdinimai.

Tokios taisyklės galioja ne tik kolegoms, bet ir vadovams. Išauklėtas žmogus niekada nepabrėš savo pranašumų, žemindamas kitus. Reikia mokėti džiaugtis savo kolegų pasiekimais, nors daugeliui tai sunkiai sekasi.

Adobe Stock nuotr.

Tarnybinis etiketas darbuotojus įpareigoja elgtis mandagiai, padėti kolegoms ir sąžiningai atlikti savo pareigas. Šis elgesys yra abipusis – galioja tiek vadovams, tiek pavaldiniams. Nederėtų vėluoti į susirinkimus, perleisti dalį savo darbų kolegoms, pamiršti duotus pažadus.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją