Emocijos, kurios gali pakeisti tavo gyvenimą

Neigiamas emocijas mokomės kontroliuoti visą gyvenimą, bet kartais pamirštame pakankamai dėmesio skirti teigiamiems pojūčiams.
© Shutterstock

Atsisiųskite mobiliąją programėlę

Džiaugsmas

Kai jis apima, mūsų organizme padaugėja endorfinų. Jis slopina apetitą, skaido nereikalingus riebalus, stiprina imunitetą ir atsparumą stresui. Sveikas maistas, seksas, fiziniai pratimai, saulės šviesa – patys universaliausi džiaugsmo hormonų šaltiniai.

Kaip tai lavinti? Susirašyk, kas būtent tau gerina nuotaiką. Katės glostymas, masažas, šokis priešais veidrodį – viskas tinka. Stenkis kas dieną bent 15 minučių skirti vienam iš sąrašo punktų. Įprask fiksuoti, kas tau sukėlė džiaugsmo. Psichoterapeutai tai vadina „suvokimo treniruote“. Jų teigimu, kuo labiau akcentuojame gerus dalykus, tuo dažniau jaučiame džiaugsmą. Skųstis, kad viskas blogai, – suvokimo įprotis. Tačiau padėtį galima pakeisti – susitelkiant į malonius dalykus. Surenk su drauge varžybas: ta, kuri per savaitę užfiksuos daugiau džiugių įvykių, į kiną eis nemokamai – bilietus pirks pralaimėjusioji. Džiaugsmas didėja, kai dėkoji ir daliniesi juo su kitais!

Emocijos, kurios gali pakeisti tavo gyvenimą
© Shutterstock

Ramybė

Kai jaučiamės ramūs, ir mūsų organizmas dirba sinchroniškai: lėtėja pulsas, į vėžes grįžta kraujospūdis, slopsta kūno spazmai (prasidėję besinervinant). Kad ir kokia sunki būtų situacija, ramybės tašką gali pasiekti kiekvienas žmogus, svarbiausia laiku susitelkti.

Kaip tai lavinti? Sutelk dėmesį į kvėpavimą ar kokį nors jausmą. Tokia jau ta mūsų psichika: du pagrindiniai jos procesai – mąstymas ir suvokimas – yra neatsiejami vienas nuo kito: kuo aktyviau mąstome, tuo mažiau jaučiame, ir atvirkščiai – kuo stipriau jaučiame, tuo mažiau minčių. Tad, norėdama nuslopinti nerimastingas mintis, tiesiog aktyvink vieną iš penkių pojūčių organų. Paklausyk muzikos, uždek kvapią žvakę (patartina levandų), susitelk į kvėpavimą (giliai įkvėpk ir iškvėpk) – tai automatiškai sumažins minčių srautą, ir palengva nusiraminsi.

Užuojauta

Padeda geriau suvokti kitų žmonių emocijas ir išgyvenimus, kurti svarbius ryšius ir artimus santykius. Amerikiečių visuomenės aktyvistė, budizmo mokytoja, antropologė Joan Halifax pabrėžia: naujausių tyrimų duomenimis, užuojauta kitiems skatina mus susitelkti, stiprina imunitetą, suteikia daug jėgų.

Kaip tai lavinti? Žinomas psichiatras Danielis Siegelis rekomenduoja nesunkų pratimą. Eidama gatve pamėgink matyti protu. Tu regi praeivius, matai, kaip jie juda, ką vilki, ir sakai sau: „Tai – mano fizinis suvokimas.“ Dabar pamėgink įsivaizduoti, ką tas matomas žmogus šiuo momentu mąsto. Arba ką jaučia. Pabandyk atsidurti jo kailyje. Ilgainiui išmoksi lengvai atpažinti, kaip jaučiasi aplink tave esantys žmonės.

Susižavėjimas

Tai – neišsenkamas gyvenimo energijos šaltinis. Žinai, kas skiria paniurusius senukus nuo džiaugsmingų? Įprotis žavėtis. Tai – ir veido gimnastika, ir intelekto vitaminai. Tų, kurie nuolat džiugiai stebisi, gyva mimika, malonus, atviras žvilgsnis.

Emocijos, kurios gali pakeisti tavo gyvenimą
© Shutterstock

Kaip tai lavinti? Priežastį žavėtis galima rasti visur – pradėk nuo paprasto kambarinio augalo. Pastatyk gėlę ant stalo, pasiruošk puodelį kavos ir žiūrėk. Siurbtelėk gurkšnelį – ir vėl apžiūrėk: formą, linkius, spalvą. Pastebėk kiekvieną detalę ir kalbėk apie ją. Taip ilgainiui ir įprasti žavėtis kiekviena miela smulkmena.

Dėkingumas

Tai – pati taikingiausia emocija. Ji gali ne tik dvasiškai praturtinti, bet ir suteikti tikrą laimę.

Kaip tai lavinti? Pasitelk Anthony Robbinso techniką. Jis kiekvieną dieną tris minutes skiria dėkingumo jausmui: įjungia muziką, pradeda giliai kvėpuoti ir tikslingai susitelkia į tris dalykus, kuriais yra labai patenkintas. „Aš ne tik galvoju, aš jaučiu. Darau tai dėl paprastos priežasties: kai esi dėkingas, negali jausti nerimo ar baimės. Pyktis ir baimė labiausiai gadina gyvenimą.“ Nėra trijų laisvų minučių? Tiesiog dažniau aplinkiniams dėkok – iš pradžių tiek ir pakaks.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Apie tave

Kaip pastatyt kalę į vietą (1)

Pastaruoju metu pasirodė nauja blogų mergaičių karta. Turėti viską nekreipiant dėmesio į priemones — jų gyvenimo filosofija. Būti kale gal ir smagu, bet ką daryti, kai tampi jos auka?

Mano istorija: sužinojau, kad esu įvaikinta

Sulaukęs 30 metų, dažnas jau žino, kas jis yra ir koks jo gyvenimas. Tvirtai ant kojų stovėjo ir Loreta (vardas pakeistas). O tada staiga prasivėrė praraja.